Het Meetbare Effect Van Print

Steeds vaker spreekt men over de term ‘neuromarketing’; een belangrijke factor in onderzoek naar de effecten van de verschillende producten binnen een mediamix. Dus ook voor onze core business: print. Tot op heden onbekend met deze term? Wij vertellen u graag meer.

Tijdens een neuromarketing onderzoek wordt gekeken naar de hersenactiviteit van een persoon terwijl hij/zij interactie heeft met een bepaald product. Dit kan door middel van bijvoorbeeld ‘eye tracking’, waar de oogbewegingen gevolgd worden, of EEG-metingen, waar de hersenactiviteit duidelijk naar voren komt.

PostNL heeft reeds een dergelijk onderzoek uitgevoerd en de bevindingen voor geïnteresseerde in kaart gebracht. Dit leverde uitzonderlijke inzichten. Zo zorgen direct mail en folders voor de juiste belasting van de hersenen. De inhoud is goed te verwerken. Ook scoren deze producten hoog op engagement. De boodschap wordt onthouden en als relevant ervaren.

Vandaag de dag krijgt print bij veel bedrijven weinig tot geen aandacht in de mediamix, maar uit onderzoek blijkt dat dit onterecht is. Heeft u ondersteuning nodig bij het zoeken van het juiste print product voor uw mediamix? Twijfel dan niet om contact op te nemen. Wij bekijken graag de mogelijkheden.

Bron: https://www.werktrends.nl/het-meetbare-effect-van-print-in-de-mediamix/

DMG Meetbare Effect Print